سفیـــــد

سفیـــــد

عمار امام خامنه‌ای
سفیـــــد

سفیـــــد

عمار امام خامنه‌ای

خودروی رئیس جمهور بعدی چیست؟

از سانتافه تا پراید

کلید اولین حاشیه خودرویی کاندیداها را «محمد سعیدی کیا» زد. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در اولین روزهای اردیبهشت امسال در جمع دانشجویان دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت:«من با پول خودم وارد دولت شدم ودر حال حاضر یک ماشین سانتافه ویک منزل ۲۱۸ متری در شهرک غرب تهران دارم و با حقوق خودم زندگی می‌کنم.»

صحبتهای نامزد سانتافه سوار ریاست جمهوری البته واکنش مستقیم چندانی نیافت. اما تصاویر منتشر شده عکاسان خبری از ورود نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور، بازار خودروهای کاندیداها را داغ تر کرد. تا جایی که سایت های خبری نزدیک به کاندیداها، برای اثبات ساده زیستی کاندیدای مورد حمایت خود، در گزارش هایشان از خودروی حامل کاندیدای موردنظر هم نام می بردند و آن را با خودروی حامل کاندیداهای رقیب، مقایسه می کردند.

یک سایت خبری نیز در گزارش جالبی، جدول خودروی حامل کاندیداها در هنگام ورود به ستاد انتخابات وزارت کشور را  منتشر کرد:

محمد حسن ابوترابینائب رئیس مجلسپژو پارس
داوود احمدی نژادمسئول سابق نهاد ریاست جمهوریپژو جی ال ایکس
ابراهیم اصغر زادهنماینده سابق مجلسنیسان قشقایی
غلامعلی حداد عادلنماینده مجلسسمند
سعید جلیلیدبیر شورای عالی امنیت ملیپراید
محسن رضاییدیبر مجمع تشخیص مصلحت نظامزانتیا
حسن روحانیعضو مجمع تشخیص مصلحت نظامبی ام دبلیو 720
علیرضا زاکانینماینده مجلسسمند
حسن سبحانینماینده سابق مجلسپژو206
محمد سعیدی کیاوزیر سابق مسکنپژو جی ال ایکس
محمد شریعتمداریوزیر بازرگانی اصلاحاتپژو پارس ای ال ایکس
محمد رضا عارفمعاون اول اصلاحاتزانتیا
محمد باقر قالیبافشهردار تهرانپژو
مصطفی کواکبیاننماینده سابق مجلسپژو پارس
کامران باقری لنکرانیوزیر سابق بهداشتتندر 90
اسفندیار رحیم مشاییرئیس دفتر سابق احمدی نژادماشین های دولتی
اکبر هاشمی رفسنجانی بهرمانیرئیس مجمع تشخیص مصلحت نظامبنز شبح آبی مدل 1992
علی اکبر ولایتیوزیر سابق امور خارجهپژو پارس

جنجال بنز

ماجرای خودروهای کاندیداها البته ان قدر فراگیر شد که به تریبون نمازجمعه تهران هم راه یافت. جایی که دبیر شورای نگهبان، به صراحت از «بنز سواری» کاندیداهای ریاست جمهوری انتقاد کرد. آیت الله احمد جنتی در بخشی از خطبه های نماز جمعه تهران که 27 اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار شد گفت:«رئیس جمهور باید ساده زیست باشد؛ نمی شود فردی با بنز بیاید و برود؛ فردی که چنین ماشینی سوار شود و خانه آنچنانی داشته باشد نمی تواند درد مردم را بفهمد؛ این چنین فردی اصلا .معنی گرسنگی را نمی فهمد.»

این سخنان آیت الله جنتی البته با واکنش تند اطرافیان آیت الله هاشمی رفسنجانی مواجه شد. اولین واکنش هم مربوط به سخنگوی ستاد انتخاباتی آیت الله بود. «علی مطهری» پس از برگزاری جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی با «سخیف خواندن» اظهارات آیت الله جنتی گفت: «این اظهارات نه در شان خود ایشان و نه در شان نماز جمعه و نه منطقی بود. ایشان می گویند به کسی که سوار بنز می شود مردم رای ندهند در حالیکه برخی مقامات سوار بنز می شوند و این به دلیل تصمیم تیم حفاظت آنان است. قیمت بنزی که آقای هاشمی سوار می شود در حد پراید است بنزی است که مربوط به 20 سال قبل است. به نظرم مطلبی که ایشان گفتند حرف خامی بود.»

مطهری این را هم گفت که به آقای هاشمی می گویند باید با این ماشین ضد گلوله بروی این تیم حفاظت است که مشخص می‌کند و این تصمیم بنابر موقعیت ایشان گرفته می شود.آقای جنتی خودش با چه ماشینی رفت و آمد می کند فکر نمی کنم پژوی آقای جنتی ارزان تر از آن بنز باشد.»

از سوی دیگر، برادر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به اظهارات دبیر شورای نگهبان این طور واکنش نشان داد:«طبیعتا تعداد مسئولانی که از این نوع حفاظت برخوردار هستند، محدود است. تیم حفاظت از آقای هاشمی از سوی سپاه «انصار المهدی» تعیین می‌شود. تمام وسائل و تجهیزات مورد نیاز برای حفاظت از آقای هاشمی از جمله ماشین بنز، از سوی محافظان آقای هاشمی در خواست می‌شود و از سوی سپاه انصار المهدی تامین می‌شود.هیچ‌یک از این وسائل مورد نیاز برای محافظ از اشخاص، در تملک آن فرد قرار نمی‌گیرند. بلکه تجهیزات مورد نظر جز اموال دولت یا سپاه محسوب می‌شود. بنابر این خودروهای تیم محافظ آقای هاشمی هم، در تملک او نیست.محافظان هاشمی‌رفسنجانی در مجموع چند ماشین در اختیار دارند که یکی یا دو تا از آن‌ها بنز‌های ضد‌گوله هستند و از 28 سال پیش در اختیار تیم محافظان رییس مجمع تشخیص مصلحت قرار دارند.»

خودروی رئیس جمهور بعدی چیست؟

صحبت درباره خودروی نامزدها در حالی مطرح می شود که 8 سال پیش خودروی «محمود احمدی نژاد» هم تا مدت ها بحث رایج خبری بود. یک پژوی 504 سفید رنگ که تا مدت ها نماد ساده زیستی رئیس کابینه نهم و دهم دولت بود و اسفندماه 89 در یک مزایده در منطقه ازاد اروند، به قیمت 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به فروش رفت تا عواید آن صرف تامین مسکن معلولان شود. مزایده ای که البته حرف و حدیث درباره برنده اش هم کم نبود.

با این حال به نظر می رسد داستان «خودروی رئیس جمهور بعدی» از آن ماجراهای جذاب باشد که در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری  هم به یکی از سوزه های خبرساز رسانه ها تبدیل شده است. نمادی که می تواند بخشی از زندگی خصوصی کاندیدای پیروز را به تصویر بکشد.

به نظر شما، رئیس جمهور پیروز دوره یازدهم، سوار بر چه خودرویی راهی پاستور می شود؟

منبع:بولتن نیوز

خداحافظ دنیا




خداحافظ دنیا ؛

تورا به خدا میسپارم؛
خدایی که در همین نزدیکیست
و من سالها از او غافل، و به تو مشغول بودم


خداحافظ دنیا ؛
شهادت منتهای آمال و آروزی من بود
تومرا فریفتی
نفرین بر تو
نفرین بر من ؛ آنگاه که به تو اقتدا کردم


خداحافظ دنیا ؛
اینجا پایان قرار ماست
اکنون آزادی میخواهم
پرواز مرا میخواند؛
روحم در جسم خاکی تو نمیگنجد


ای دنیا ؛
شهادت میدهم که زیباتر از شهادت نیست؛
زیباتر از شهیدان نیست؛
خوشا به حال شهیدان

اللهم ارزقنا التوفیق الشهاده فی سبیلک

عصر جمعه !!!

عصر یک جمعۀ دلگیر، دلم گفت بگویم بنویسم که چرا عشق به انسان نرسیده است؟چرا آب به گلدان نرسیده است؟ چرا لحظهء باران نرسیده است؟ وهر کس که در این خشکی دوران به لبش جان نرسیده است، به ایمان نرسیده است و غم عشق به پایان نرسیده است. بگو حافظ دلخسته ز شیراز بیاید بنویسد که هنوزم که هنوز است چرا یوسف گمگشته به کنعان نرسیده است؟ چرا کلبه احزان به گلستان نرسیده است؟ دل عشق ترک خورد، گل زخم نمک خورد، زمین مرد، زمان بر سر دوشش غم و اندوه به انبوه فقط برد، فقط برد، زمین مرد، زمین مرد، خداوند گواه است، دلم چشم به راه است، و در حسرت یک پلک نگاه است، ولی حیف نصیبم فقط آه است و همین آه خدایا برسد کاش به جایی، برسد کاش صدایم به صدایی

عصر این جمعه دلگیر وجود تو کنار دل هر بیدل آشفته شود حس، تو کجایی گل نرگس؟ به خدا آه نفس های غریب تو که آغشته به حزنی است زجنس غم و ماتم، زده آتش به دل عالم و آدم مگر این روز و شب رنگ شفق یافته در سوگ کدامین غم عظمی به تنت رخت عزا کرده ای؟ ای عشق مجسم! که به جای نم شبنم بچکد خون جگر دم به دم از عمق نگاهت. نکند باز شده ماه محرم که چنین می زند آتش به دل فاطمه آهت به فدای نخ آن شال سیاهت به فدای رخت ای ماه! بیا صاحب این بیرق و این پرچم و این مجلس و این روضه و این بزم توئی، آجرک الله! عزیز دو جهان یوسف در چاه، دلم سوخته از آه نفس های غریبت دل من بال کبوتر شده خاکستر پر پرشده، همراه نسیم سحری روی پر فطرس معراج نفس گشته هوایی و سپس رفته به اقلیم رهایی، به همان صحن و سرایی که شما زائر آنی و خلاصه شود آیا که مرا نیز به همراه خودت زیر رکابت ببری تا بشوم کرب و بلایی، به خدا در هوس دیدن شش گوشه دلم تاب ندارد، نگهم خواب ندارد، قلمم گوشه دفتر غزل ناب ندارد، شب من روزن مهتاب ندارد، همه گویند به انگشت اشاره مگر این عاشق بیچارۀ دلدادۀ دلسوخته ارباب ندارد…تو کجایی؟ تو کجایی شده ام باز هوایی، شده ام باز هوایی

گریه کن، گریه و خون گریه کن آری که هر آن مرثیه را خلق شنیده است شما دیده ای آن را و اگر طاقتتان هست کنون من نفسی روضه ز مقتل بنویسم، و خودت نیز مدد کن که قلم در کف من همچو عصا در ید موسی بشود چون تپش موج مصیبات بلند است، به گستردگی ساحل نیل است، و این بحر طویل است و ببخشید که این مخمل خون بر تن تبدار حروف است که این روضۀ مکشوف لهوف است، عطش بر لب عطشان لغات است و صدای تپش سطر به سطرش همگی موج مزن آب فرات است، و ارباب همه سینه زنان کشتی آرام نجات است، ولی حیف که ارباب «قتبل العبرات» است، ولی حیف که ارباب«اسیر الکربات» است، ولی حیف هنوزم که هنوز است حسین ابن علی تشنۀ یار است و زنی محو تماشاست ز بالای بلندی، الف قامت او دال و همه هستی او در کف گودال و سپس آه که « الشّمرُ …» خدایا چه بگویم «که شکستند سبو را و بریدند …» دلت تاب ندارد به خدا با خبرم می گذرم از تپش روضه که خود غرق عزایی، تو خودت کرب و بلایی، قسمت می دهم آقا به همین روضه که در مجلس ما نیز بیایی، تو کجایی … تو کجایی


حاج میثم مطیعی ـ لینک دانلود